16 Ekim 2007 Salı

KORKU -2- 7. SINIF


blog, okulun gerisinde...
işin çıldırdığı zamanlar...
ve evet, iki dosya eklemek bazen bu kadar zor.

korku alt temasının ikinci çalışması, hobi/fobi metni üzerinden tasarlandı. eli yüzü düzgün bir ara-tür örneği. yer yer denemeye çalan, ama çıkarken sürüp sürüştürmeyi, biraz yazınsal parfüm sıkmayı ihmal etmemiş bir metin.

çalışma, geniş kapsamlı. kapalı devre bir anket çalışmasını da içeriyor. okuldaki iki 7. sınıfın öğrencileriyle buluştuk. 250 kişiye anket uygulayacağız. "hobileriniz, fobileriniz?" diye soracağız. çocuklar; hazırlık, uygulama ve sonuçları derleyip bir rapor haline getirmek için bir hafta süre istediler. "peki..." iki şubeden öğrenciler anket projesinde birlikte çalışacak. sınıflar, öğretmenler, diğer çalışanlar listeler üzerinde paylaşıldı. bir haftadır elde kağıt, sorup soruşturuyorlar.
bugün yarın öğreneceğiz; kim neyden korkuyor, yapmaktan en hoşlandığı şey ne?

hobi/fobi metninin görseli biraz uğraştırdı. aynı nesnenin, bir tarafta(n) sevilen, bir tarafta(n) nefret edilen şey olarak göründüğü bir tasarım gerekiyor. yılan üstünden gidelim... (uzun uzun gitmek gerekti.) hakan bıçakçı, metnini oluştururken içine harika başlık önerileri saklamış. en güzellerinden biri: "hobi kolyedir, fobi pranga" alt başlığı da yerleştirelim. güzel oldu. :P

uygulama notları: görsel, üst başlık ve alt başlık üstüne uzun uzun konuştuktan sonra sessiz okumayla devam edelim. okurken yapacağımız önemli bir iş var. çalışma kağıdının ikinci sayfasında "kafama takılanlar" başlıklı bir alan var. metni okurken kafamıza takılan soruları bu bölüme yazacağız. böyle olanca sahiciliğimizle, metinle ilgili sorular çıkarmış olacağız. bu sorular daha çok, "o kim?bu ne demek?" karakterli bilgiye yönelik sorular olacak. öğrencilerin bu çalışması sırasında, sen de kendi kağıdında aynı çalışmayı yaparsan, alt metinle ilgili sorular da senden çıkmış olur.

bu metin için belirlediğimiz sesli okuma yöntemi, paragraf okuma. böylece, okurken o paragrafla ilgili soruları da yanıtlamış olacağız.

not: bir yandan "kitap okumak" ve "müzik dinlemek"; öte yandan "karanlık" ve "örümcek" hâlâ çok popüler.

2 yorum:

mgoyenc dedi ki...

öncelikle söze nasıl başlicam bilemiyorum..beni büyük bi ihtimalle hatırlamicaksınız..(buarada yanlış yazıyo olabilrim türkçe öğretmenisiniz ama kusura bakmayın artık :D ) ben halil vedat fırtalı'dan bi öğrencinizdim.. ozaman stajerdiniz okulda.. salim (zalim) hocanın yanında. 6. veya 7. sınıftaydık.. anket defterime sizde bişeler yazmışsınız ordan soyadınızı öğrendim google da yazdım.. çok şanslıymışım buldum sizi.. yazılarınızla =) bana cvp atarsanız çok sevinirim.. _miray_

mgoyenc dedi ki...

miraygoyenc@hotmail.com bana mail atarsanız sevinirim hocam =)