18 Eylül 2007 Salı

NASILIM? 6. SINIF


hayatımızın başrolünde kendimiz varız. "ben", konuşmaya, korumaya, kollamaya bayıldığımız varlığımız. kendimizden söz etmeyi seviyoruz, bizden söz edilmesine kayıtsız kalamıyoruz. popüler kültürün dayatmalarından biri bu. doğru kullanılırsa, tüm yaşam için mutluluk anahtarı olabilir. bize kim olduğumuzu söylemeyi vaat eden kişilik testleri de, yanıtlamadan edemediklerimizden.

"bu testi yap, kendini tanı" sloganıyla hazırlanan bu test, bir uyarlama. "öğrencilere göre" ayarlandı. cümleler, "yerellik" yaklaşımıyla, öğrencinin testi kendine yakın hissetmesi amacıyla okula ait figürlerle ilişkilendirildi. örneğin okulun aşçısından söz ediliyor. puanlama sonuçlarına göre yapılan "kişilik yorumları"nda empati, sempati, sorumluluk gibi kavramlar kullanılmış.

soruların ve yanıt seçeneklerinin, "kendini fark etme"ye katkısı olduğunu düşünüyorum.

uygulama: testi dağıt, sen de öğrencilerle birlikte yanıtla. puanlamayı tepegözle perdeye yansıtabileceğin gibi, tahtaya da yazabilirsin. yorumlara geçildiği sırada, ünite kavramlarının çoğundan söz etme fırsatı bulacaksın. hazır yeri gelmişken :p bu kavramları sözlükten araştırtabilirsin. testin cümlerini kendi okuluna uyarlamanı öneririm. bildiğin üzere, ortak tanıdıklar, yakınlaşma sebebidir. bu yakınlaşma fırsatını değerlendir. kimin, ne çıktığını sınıfta paylaşın. sen de nasıl biri çıktığını onlara duyur.
uygulama notları: word dosyasıyla birlikte, test sayfasının devamında, yorumların yazdığı sayfa gelecek. buradaki yorumlarda "(anlayışlı)-sınız, (uygula)-yın" cümleleriyle "o/3.tekil anlatıcı" kullanılmış. bu dili, "ben/1. tekil anlatıcı"ya "dönüştürme çalışması yapın. herkes, ait olduğu puan grubunun yorumunu, "kendi ağzından" bir metne dönüştürsün. emir kiplerini dönüştürürken gereklilik kipi (uygula-malı-yım) ya da ek eylemi düşmüş birinci tekil iyelikli ad cümlesi biçimi (uygula-ma-m) kullanılabilir.

Hiç yorum yok: